Den ”sköna killen”

Vi har väl alla träffat honom, ni vet, den där ”sköna killen”?

För några dagar sen så träffade jag honom. Han var sådär ”skön”, gillade att prata (mest om sig själv) och så hade han också ett band (så klart) tillsammans med sina killpolare. Ringer igenkänningsklockorna?

Han pratade om hur bra det gick för bandet nu. Ja, de övade flera timmar i veckan! Och hör och häpna, det var inte BARA så att han hade ett band, utan han hade dessutom en VIDEOBLOGG tillsammans med flera av de här grabbarna. Skrattande berättade han hur han och hans ”sköna” killpolare brukade göra narr av 14-åriga tjejer som själva videobloggade, och ”var inne i en sån här fjortisperiod där de bara ville ha uppmärksamhet”.

Jisses vilken ”skön kille”, 25 bast, som gillar att göra narr av 14-åriga tjejer. Att vägra inse sin egen maktposition var inte hans cup of tee. Att hävda sig var lite mer hans grej. Charmigt. Jag funderade kring vilken reaktion han hade väntat sig av mig. Kanske att jag skulle ”skratta lite” eller säga ”ja herregud. Vilken tur att dom där tjejerna har DIG som berättar för dom hur det ligger till”.

Undrar om han blev besviken när jag inte alls skrattade med eller gav honom en klapp på axeln. Undrar om han blev ”chockad” över att jag inte ville joina hans lilla pakt. Undrar om han fortfarande kände sig så charmig när jag gick iväg. Det får vi nog aldrig veta. Mysteriet med den ”sköna killen” slutar aldrig att förundra mig.

Känner du igen dig?

