”I väntan på kärlek, förväntar man allt”

Det här citatet har fastnat i mitt huvud. Det är Laleh som sjunger. Texten går:

” I väntan på kärlek, förväntar man allt

I väntan på förvandlingen, förvandlingar”

Jag känner igen mig i känslan i de första raderna. Den där första tiden av förälskelse. Man tänker att äntligen så händer det något. Man vill vara chill och inte låta tankarna fladdra iväg, men det är svårt. Man gör planer i huvudet. Man har hittat den där speciella personen som lixom ska fylla alla tomrum, och man tänker sig den personen som den sista pusselbiten som ska passa in perfekt i ens liv. Klart han kommer att älska mina vänner, klart jag kommer att träffa dem lika mycket som innan. Allt kommer att bil så bra. I väntan på kärlek förväntar man allt.

Kanske blev det inte som man tänkt med den där nya kärleken. Alls. Kanske var han inte så underbar som han verkade i början. Kanske pressades gränserna tillbaka. Kanske var det svårt att lämna.

Jag tänker mig in i det själv, och så tänker jag på mina medsystrar. Som jag vet finns där. Jag ser framför mig hur jag ringer på hennes dörr. Hon som jag vet är där för mig. Som stöttar mig och berättar för mig att skulden inte är min. Som kramar om mig. Eller så kanske det är jag som är kompisen, och hon som kommer till mig.

”Dörrklockor ring ring

ett fingertryck, ett litet ryck

så står vi igen, utanför

Som en virvel har blåst i ditt hår,

det har regnat på vägen hit

 

Dörrklockor ring ring

en tanke bort, du fick ett ryck

och nu står vi igen, innanför

Här blev jag, jag igen och inget annat

Här blev du, du igen och ingen annan

 

Du är mig goda tanke, den som fyller dagen

du följer med nu, följer med mig

Du är min goda tanke, den som fyller alla sprickor

Jag följer med, jag följer med dig”

 

Jag återvänder hela tiden till den här låten. Jag ser så mycket systerskap i den. Jag vet att jag har lagt upp den på bloggen förut, men jag gör det igen.

Systerskapet ❤

Känner du igen dig?

